Mainostoimisto tähtää asiakkaan menestykseen

Teksti ja kuva: Jari Hemmilä 

Markkinointi ja mainonta muodostavat vankan perustan kaiken kokoisten liikeyritysten toiminnoille.

Liiketoiminta itsessään perustuu yrityksen osaamiseen olipa sitten kyseessä laaja-alainen tai huomattavan tarkkaan osa-alueeseen kohdistuva tekeminen. Yrittäjälle markkinoinnin ja mainonnan suunnittelu asiakasryhmiä voi olla haastavaa.

– Sen pitäisi olla yksinkertaista, erottuvaa ja kohdennettua. Ja pitäisi olla yrittämättä kertoa kaikkia asioita yhtä aikaa. Asiakkaiden kannalta katsottuna myös mainonnan saavutettavuus ja löydettävyys ovat erittäin tärkeitä asioita, aloittaa asiasta markkinointiviestinnän suunnittelutoimisto Mainion kehitysjohtaja Mika Tolonen.

Mainonnalle asetettuihin tavoitteeseen pääseminen edellyttää yritykseltä rohkeutta tuoda esiin tärkein myyntiväittämä, ja siinä tehtävässä ei ole sijaa tasapaksuudelle.

– Yrityksen tulisi mainonnassaan nostaa esiin yksi tai kaksi keihäänkärkeä, ja sitten mentäisiin näkyvyydessä eteenpäin niiden avulla. Sen olemme huomanneet, että asiakkailta kyllä löytyy ydinlupauksia, mutta sitten kuitenkin saatetaan pohtia uskallusta niiden esittämiseen. Markkinoinnin tehtävänä on nostaa asioita esille, ei pitää niitä piilossa. Tästä syystä hyvin toteutettu ja suunniteltu mainonta voi heikossa tapauksessa olla kerronnaltaan vaatimatonta. 

Kommentit
Jätä Vastaus