ad Fontes vie uuden oppimisen lähteille

ILMOITUS

”Tilaamamme Erilainen aamu yrittäjälle -tilaisuus sai paljon kehuja asiakkailtamme. Aamu alkoi mieltä avartavalla ohjelmalla, joka herätteli aivan uudella tavalla alkavaan työviikkoon”. Aito Säästöpankin Kauppakadun konttorin pankinjohtaja Olli Salonen

ad Fontes tarjoaa työhyvinvointipäiviin ja muihin yritystilaisuuksiin sopivia osallistavia vuorovaikutuskoulutuksia niin yksinyrittäjille kuin suurille työyhteisöille. Koulutuksissa hyödynnetään uusinta aivotutkimusta yhdistämällä se luovaan tekemiseen, jotta opittaisiin uusia tapoja toimia muuttuvassa maailmassa, sekä kykyä nähdä toisin. Hyvinvoiva ja innovatiivinen työyhteisö on yhtä kuin tuottava työyhteisö.

ad Fontes Oy:n hyvinvointikoulutuksissa tietoa ei kaadeta saavista paikoillaan istuvan työyhteisön niskaan, vaan tutkimustieto ja konkreettinen tekeminen limittyvät tilaisuuksissa tavalla, joka avaa yhteisön sisäistä vuorovaikutusta ja luo pohjaa muutokselle. 

– Fyysinen työturvallisuus on helppo määritellä, mutta henkinen hyvinvointi edellyttää usein enemmän kartoitusta. Eri työpaikoilla on erilaiset riskitekijät kuormittua henkisesti, muistuttaa toimitusjohtaja Pekka Halonen ad Fontes Oy:stä.

Halonen on kehittänyt vuosien kokemuksella uniikin työhyvinvointiin ja vuorovaikutukseen pureutuvan koulutuskonseptin, joka soveltuu sekä virkistyspäivien ohjelmaksi että työhyvinvoinnin kehittämiseen pitkäjänteisemmässä valmennuksessa.

– Elämme taloudellisessa tilanteessa, jossa ihmiset pitäisi saada liikkeelle sen sijaan, että odotetaan peloissaan tulevaa. Pelotkin on hyvä nostaa esille, koska pelko on yritteliäisyyden este. Einsteinia lainaten, tekeminen tulee muuttaa, jotta voidaan löytää uutta, Halonen sanoo.

 

Hyöty ja huvi samassa paketissa

Virkistyspäivän tai koulutuksen suunnittelu alkaa aina sen kartoittamisella, mihin tarpeeseen asiakas on valmennusta tilaamassa.
– Ideana on tuoda asiakkaalle jotakin, mikä häneltä puuttuu. Tämän takia haastattelen aina vähintään tilaajan, mutta mahdollisuuksien mukaan myös muut ryhmän jäsenet.

Virkistyspäivän koulutuspaketti on suunnattu 50 hengelle ja sitä pienemmille ryhmille. Koulutuksen vetäjät ovat kaikki taiteen ammattilaisia, jotka Halonen valitsee asiakkaan toiveita kuunnellen.
– Suuret yritykset ovat ostaneet koulutuksia myös markkinoinnin tueksi asiakaspäiville tai potentiaalisten asiakkaiden aamubrunssin oheisohjelmaksi, Halonen listaa erilaisia käyttötarkoituksia.

 

CITYretriitti pysäyttää keskustelemaan

Uutena tuotteena ad Fontes tarjoaa pienryhmille suunnattua CITYretriittiä, joka voidaan järjestää esimerkiksi kuutena aamuna tai viitenä iltapäivänä. Toisin kuin perinteisessä retriitissä, CITYretriitissä ei ole tarkoitus hiljentyä, vaan pysähtyä keskustelemaan asioista, joita on tarve käsitellä.

– Rakenne on samantapainen kuin muissa koulutuksissa, mutta ohjelma voidaan suunnata esimerkiksi yrityksen johtoryhmälle, Halonen vinkkaa.

Työhyvinvointikoulutuksista asiakas saa palautteen hyvinvoinnin kehittämisestä joko kirjallisena raporttina tai suullisena palautekeskusteluna.
– Työhyvinvoinnin ongelmia ei ehditä yksittäisessä tilaisuudessa selättää, mutta niiden esiintuominen antaa tietoa jatkotoimenpiteiden tarpeesta. On toimivampaa, että ulkopuolinen henkilö tarttuu kompastuskiviin, Pekka Halonen vakuuttaa.

pekka.halonen@adfontes.fi

0400 818 276

www.adfontes.fi

 

 

Kommentit