Artikkelit

Ammattilaisen rekrytointi voi vaatia ammattilaisen

Rekrytointimarkkinat ovat kasvaneet ja rekrytointikanavat monipuolistuneet. Joillain toimialoilla työvoimaa voidaan joutua hakemaan kaukaakin Suomen rajojen ulkopuolelta. Työpaikkailmoituksenkaan julkaisukanavaksi ei ehkä enää riitä vain lehti-ilmoitus, vaan potentiaalisia osaajia täytyy etsiä monista …

Hymynaamoja vai vähemmän tyytyväisiä ilmeitä?

Erilaisista henkilöstökyselyistä voi olla apua työhyvinvoinnin mittaamisessa. Kyselyjä ei kuitenkaan kannata teettää vain kyselyiden vuoksi, vaan siksi, että työyhteisöä saataisiin aidosti kehitettyä paremmaksi. Miten hyvin teidän työpaikalla voidaan? on relevantti …

Yritys, tunne asiakkaasi ja menesty

Tarjoaapa yritys tuotteita tai palveluita kuluttajille tai toisille yrityksille, menestymisen edellytys on ymmärtää asiakkaita ja näiden tarpeita. Asiakastyytyväisyyden pitkäjänteinen mittaaminen antaa yritykselle välineitä kehittää toimintaansa. Yritystoiminnan lähtökohtana on se, että …

Verkostoitumisesta on monenlaista hyötyä

Verkostoituminen on työelämän uusi musta, ja termiä onkin viime vuosina kuullut enenevissä määrin. Verkostoitumisen tärkeyttä korostetaan nykyään jo opiskeluaikana, sillä erilaisten kontaktien ja yhteistyön merkitys on kasvanut. Siinä missä kilpailevat …

PK-yritysten rekrytointikäytännöt ovat murroksessa

Sanonta ”vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia” ei välttämättä enää päde ainakaan rekrytoinnissa. Etenkin välijohdon rekrytoinnissa kannattaa hyödyntää uusia keinoja ja kanavia, kuten sosiaalista mediaa sekä rekrytointitoimistojen palveluita. Hyvien …

Yrittäjyys onnistuu myös alaikäisiltä

Uusia yrityksiä perustetaan Suomessa viime vuotta ahkerammin. Kasvava kiinnostus yrittäjyyttä kohtaan näkyy myös nuorissa ikäluokissa, ja alle 35-vuotiaiden yrittäjien määrä on noussut tasaisesti koko 2010-luvun. Koulujen ja erilaisten järjestöjen tarjoama …

Jotta kaikkien olisi mukava tehdä töitä

Työilmapiiri on työyhteisön jokaisen jäsenen vastuulla, työskennelläänpä sitten yrityksen yksityisissä tiloissa tai jaetussa monitilatoimistossa. Kaikkien kannalta miellyttävää ja turvallista työilmapiiriä voi edistää yhteisillä pelisäännöillä sekä työyhteisön konkreettisilla toimintatavoilla – jopa …

Mistä lisäpotkua markkinointiin?

Markkinointi – ja mainonta sen osana – on tärkeä edellytys yrityksen menestykselle. Jotta yritys saisi tehostettua markkinointiaan ja hyödynnettyä esimerkiksi sosiaalista mediaa osana sitä, yrittäjän kannattaa tutustua markkinointikanaviin itse. Vaikka …